Wednesday 25 March 2015

ANAK KECIL ANDA HANYA BATUK WAKTU MALAM? JIKA DIBIARKAN ANAK BAKAL MENGIDAP ASMA!

Salah satu ciri pengidap asma pada awalnya mereka akan hanya kerap batuk pada waktu malam berbanding pada waktu siang. Ada 2 sebab anak kerap batuk waktu malam, antaranya ialah: 
Satunya adalah disebabkan oleh ‘asthma’ yang disebabkan oleh perubahan suhu dari siang ke malam (menjadi lebih sejuk) dan perubahan ini menyebabkan serangan ‘asthma’ yang dizahirkan dalam bentuk batuk. Apabila serangan ‘asthma’ berlaku, otot-otot saluran pernafasan akan mengembang dan radang terhadap saluran tersebut juga akan terjadi dan ini akan menghasilkan kahak dan kesannya kepada pesakit adalah kesesakan nafas dan batuk. Tahap serangan berbeza-beza dari tidak serius ke sangat serius.
Oleh itu untuk rawatan serangan ‘asthma’ ini jika serius dan teruk di mana pesakit menjadi sesak nafas, bernafas laju sehingga nampak letih maka pesakit tersebut perlu di bawa segera untuk berjumpa doktor bagi mendapatkan rawatan segera yang antaranya adalah ‘nebulisation’ ataupun dipanggil rawatan ‘gas’.
Jika pesakit tersebut hanya batuk-batuk tetapi masih boleh tidur dan selesa, pesakit tersebut masih perlu mendapatkan rawatan tetapi tidaklah perlu segera dan rawatannya boleh diberi di rumah dalam bentuk ‘inhaler’. Bagaimanapun pesakit masih perlu dibawa berjumpa doktor untuk mengesahkan penyakitnya, mendapatkan ubat ‘inhaler’ tersebut dan untuk diberi tunjuk ajar cara penggunaan ‘inhaler’.
Sebab kedua batuk pada waktu malam adalah ‘post-nasal drip’. Ini berlaku apabila anak mengalami jangkitan selsema, maka terhasil hingus di dalam rongga hidung.
Pada waktu malam semasa tidur anak akan berada di dalam keadaan terlentang dan disebabkan graviti hingus tersebut akan mengalir ke belakang kerongkong dan akan cuba untuk memasuk saluran pernafasan dan ini akan mengakibatkan refleks batuk seperti yang telah saya terangkan pada perenggan pertama tadi. Info
Untuk merawat masalah ini amalkan SET RAWAT SELSEMA BATUK pada anak kita bagi merawat, mengawal, mencegah & menyelesaikan masalah selsema, batuk berkahak & asma yang anak kita alami. Boleh diberi pada usia anak bawah setahun. Bayi boleh diberi set ini mengikut doz yang telah dicadangkan. Set ini telah diformulasi sesuai untuk bayi dan kanak-kanak, berbeza dengan madu & habbahtusauda lain.

Jom lihat testimoni pelanggan yang telah mencuba set ini : 



Set ini terbukti terbaik. Cepat dapatkan segera.


Berminat? Hubungi untuk konsultasi & harga istimewa:
 Contact l Whatsapp : 014-8118434
 COD Area: Petaling Jaya, Subang Jaya, Shah Alam 

No comments:

Post a Comment