Monday 20 April 2015

BAHAYA BERI MADU YANG TIDAK PASTI KEASLIANNYA PADA KANAK-KANAK!

Masyarakat kita daripada dahulu telah lama mengamalkan madu sebagai ubat batuk. Ini adalah kerana madu berfungsi bertindak sebagai antibiotik melawan bakteria dalam tubuh badan dan madu ini mengandungi banyak manfaat dan gizi yang baik bagi keperluan tubuh badan kita.

Namun pengambilan madu tidak boleh diberi sesuka hati pada kanak-kanak kerana kandungan spora Clostridium botulinum yang diperoleh ketika lebah mengambil makanan dari tanah atau tumbuhan. Spora Clostridium botulinum yang terdapat pada madu boleh hidup pada usus dan mengeluarkan racun botulinum. Biasanya botulinum tidak berbahaya untuk orang dewasa kerana sistem pencernaan orang dewasa memiliki tingkat keasidan yang cukup tinggi untuk menghilangkan kesan racun dari pesenyawaan botulinum. Namun ia bahaya pada bayi dengan usia kurang dari satu tahun, organ pencernaan bayi pada usia ini masih belum matang, termasuk kadar asid dalam usus yang masih begitu lemah sehingga belum cukup kuat untuk melawan kesan daripada racun botulinum yang ada pada madu.

Kenapa madu arab asli terbaik untuk baby dan kanak-kanak?
Jika anda masih anggap madu arab asli keluaran kami ni sama seperti madu kat tepi jalan...anda silap. Ini lah akibatnya beli madu tepi jalan yang tak tahu asal usul dan latarbelakang penjualnya...
Kenapa hidung anak berdarah?
Madu tepi jalan madu yang tak proses, madu tak proses mengandungi kuman dan asid madu yang tinggi, apatah lagi madu tiruan.
Madu arab asli kami, madu import yg telah distril buang kuman dan dibuang asid gas...sekaligus tidak memudaratkan perut anak anda. Jadi beli lah madu yg sesuai dan telah diformulasi utk kegunaan anak anda.
Yang bestnya madu kami ini, kami beri jaminan pulangan harga.
Berminat? Hubungi untuk konsultasi & harga istimewa:
 Contact l Whatsapp : 014-8118434
 COD Area: Petaling Jaya, Subang Jaya, Shah Alam

No comments:

Post a Comment